Fejtörést okoz számodra, hogy időtől-időre mit és mikor tegyél ki Facebookra? Hogy még olyan is legyen, amire valóban felfigyelnek a követőid és számokban kifejezhető sikere is legyen – nem egyszerű feladat ennyi bejegyzés között. Mégis mindennél fontosabb, ha erős online jelenlétet szeretnél.
Minden másodpercben új és új posztok jelennek meg, hogy lehet elérni közben, hogy megjelenjen a tiéd a vendégeid előtt?
Ennek két módja van:
- Fizetett hirdetések, kiemelések által
- Organikusan, azaz ha sok embert érdekelt a bejegyzés (gyűlnek a like-ok és a megosztások), akkor magától terjed tovább a bejegyzés.
Ebben a bejegyzésben 15 ötletet olvashatsz, amitől a bejegyzéseid organikusan, azaz maguktól terjedhetnek a közönséged előtt.
Facebook poszt ötletek
1. Időzítés
Ha jókor teszed ki a bejegyzést, akkor nagyobb valószínűséggel fogják többen is látni azt! Na de mit jelent, hogy jókor?
Egyes elemzések szerint délután 1-4 óra között a legjobbak az elérések, ekkor böngészik a legtöbben a Facebookot. Kiemelkedő lehet a pénteki nap, viszont hétvégén kora reggel és este a legrosszabb. Végülis érhető, hétköznap reggel és délelőtt jellemző az aktív munkaidő, aztán ebéd után és hazamenetel előtt sokan kikapcsolódnának fejben – ha csak pár percre is.
2. Személyes történetek
A személyes történetek mindig sikeresebbek online, hiszen az olvasó így közelebbnek érzi magához a témát és könnyebben kapcsolódik is hozzá.
Történt a csapatban valami vicces szitu? Legyen kéznél a telefon és mikor valami érdekes, vicces dolog történik, készítsetek róla egy képet! Ezek a sztorik lesznek a legfelkapottabbak!
3. Receptek
Imádjuk a recepteket! És meg is osztjuk őket az ismerőseinkkel, ez biztos!
Nem meglepő, hogy az ízletes videókat posztoló Tasty-t 85 millióan kedvelik és szinte biztos, hogy téged is elértek már a tartalmukkal. Érdemes YouTube-on is megnézni, hogy a legnagyobb nézettségeket a főzős videók generálják.
Hát nem kézenfekvő egy étteremnek?
Ha még videó is készül róla, biztos a siker. De ha köztes megoldást szeretnél, készíts képeket a folyamatról, tedd egymás után, feliratozd és kész. Itt egy jó alkalmazás hozzá!
Ha pedig titkos a receptúrád, akkor oszd meg azokat a konyhai trükköket, amiket a háziasszonyok otthoni körülmények között is meg tudnak csinálni.
4. Vélemények
Minden étterem azt mondja magáról, hogy ott fogyaszthatod életed legjobb pizzáját, steakjét, desszertjét stb. De hány ember hiszi el ezt valójában, ha a tulajdonos vagy a szakács mondja? Sokkal jobban érdekli őket, mit gondolnak mások, akik már jártak nálad.
Nézd meg, milyen pozitív kritikákat osztottak meg az éttermedről online és oszd meg őket. Készíts róluk képernyőfotót és linkeld be az eredeti kommentet – így hiteles is lesz. A posztban pedig köszönd meg a vélemény írójának, hogy leírta tapasztalatait és akár ajánlj fel számára egy ingyen kávét vagy desszertet.
Hogy hol találsz ilyen véleményeket?
- TripAdvisor
- Google értékelések
- Booking.com
Ezek az oldalakon érdemes többet között a vélemények miatt is regisztrálni!
+1: Érdemes a helyi étel kritikusokkal, újságírókkal is felvenni a kapcsolatot és így az írott médiába bekerülni.
5. Ajánlatok
A Facebookon könnyedén oszthatsz meg olyan speciális ajánlatot, ami azokra vonatkozik, akik kedvelik és megosztják a bejegyzésedet. Többféle segítséget is kaphatsz ehhez online, ilyen például ez az applikáció, amellyel elkészítheted a kupont és követheted annak letöltéseit, sikerét.
Legutóbbi hozzászólások