Akár milyen nehéz hallani, a vendégek nem szeretnek teljes árat fizetni.

Pizzériákba, bárokba, pubokba, gyorséttermekbe és menüzőkbe az egyik leghatásosabb vendégszerzési módszer, ha kedvezményt biztosítunk számukra.

1. Restaurant BOGO (Buy One, Get One)

1+1 Ajándék, Egyet fizet- Kettőt kap akció, Extra ajándék: a BOGO hagyományos akciói sokkal több teret nyújtanak, mint gondolnánk. Megéri az éttermednek ingyen adni egy terméket, ha a fizetendő tétel drágább? Megéri extra ajándékot adni egy nagyobb összegű fogyasztás mellé? Ha azt mutatják a számok, hogy nem, akkor is van még ötlet! Növeld a fogyasztói kosarat és adj amellé ingyen valamit. 1+1 pizza akció helyett 2 nagy pizza vásárlása esetén ajándék 1 kis pizza, hasábburgonya vagy üdítő.

Ezzel a kedvezménnyel elérheted, hogy gyorsabban folyjon a készlet, miközben magasabb a vásárlói kosár.

Előnye: könnyen vendégeket szerezhetsz, hiszen fogyasztóid akár 50%-ot is megtakaríthatnak.

Hátránya: hosszútávon nem előnyös, hiszen nagy kedvezmény esetén nem költséghatékony megoldás.

2. Kombinált ajánlat

Elsősorban a gyorséttermek ajánlatai közül ismerős, azonban nem csak számukra lehet előnyös. A kombinált termékekkel mindenki jól jár: a vendég egy teljes étkezést kap, míg az étterem tudja így növelni a bevételét.

Ötlet: nagyobb társaság kiszolgálása esetén biztosíthatunk nagyobb kedvezményt a megrendelt ételek számának növekedésével. Így nem csak a helyben fogyasztott, de a kiszállított és a külsős rendezvények esetén is népszerű lehet ez a kedvezmény.

Előnye: hatásos lehet nagymennyiség megrendelésekor, hiszen a készlet tisztulhat.

Hátránya: minél nagyobb mennyiségi kedvezményt adunk, annál kisebb az árrés.

3. Idő szerinti ajánlat

A Happy Hour kedvezmények ismertek a bárokban, ahol alkoholos italokat szolgálnak fel bizonyos kedvezménnyel. Ezt a típusú ajánlatot azonban érdemes megfontolnia minden étteremnek, ahol előfordulnak napközben holt, kieső órák kevés vendéggel. Tipikusan ilyen időszak délután 14:30-16:30 között. Érdemes ebben az időpontban olyan ajánlatot hirdetni, melyben a napszakban megfelelő ételek és italok köré tehető. Sütemény, kávé, vagy könnyed ételek fogyasztása éppen aktuális ebben az időtartamban a legtöbb ember számára.

Előnye: feltölthetjük az éttermet olyan időszakokban is, mikor egyébként állóvíz lenne, s kikerülhetjük a munkaidő utáni rohamot.

Hátránya: a vendégek könnyen hozzászokhatnak az olcsóbb árakhoz és ezért korlátozhatják látogatásaikat kizárólag ezen időpontokra.

4. Százalékos kedvezmény

Mi adhat okot, hogy bizonyos vendég bizonyos kedvezményt kapjon?

  • Egyenruhás dolgozóknak (egészségügy, tűzoltó, rendőr stb.) -20%,
  • Törzsvendégeknek -10%
  • Rokonoknak, ismerősöknek -10%,
  • Elégedetlen vendégeknek -15%,
  • Hosszú várakozási idő esetén -20%.

Előnye: könnyen követhető szabályzat, mely kiemelt ügyfélként részesít néhányakat.

Hátránya: a felszolgálók könnyen adhatnak ezentúl kedvezményt ismerősi vagy rokoni kapcsolatra hivatkozva.

5. Naptár szerinti kedvezmények

Akár a hét egyes napjaira vonatkozna, akár az év egyes, különleges napjait nézve, ezt a kedvezményt könnyű megfogalmazni.

Ha a hét napjai szerint hirdetnénk akciót, akkor azokra a napokra időzítsük, amikor egyébként kisebb lenne a forgalom. Hétfőtől szerdáig speciális ajánlatokkal várhatjuk a vendégeinket. Akár bizonyos napon bizonyos kedvezménnyel, vagy a hét első napjain hétindító, általános akcióval.

Ünnepekkor, kiemelt sporteseményeknél érdemes az adott nap szerinti hangulatot megteremteni és ehhez passzoló akciót hirdetni.

Előnye: könnyen kommunikálható és egyszerű módja, hogy a kevésbé kihasznált időszakok is bevételt hozzanak.

Hátránya: könnyen hozzászokhatnak a vendégek az ismert időpontok szerinti akciózáshoz,