Ugye egyetértünk, hogy bármilyen hangulat is árad az éttermedből, az kihat a vendégekre is?
Ha önfeledt, laza, de tisztelettudó környezetbe érkezik egy vendég, az éppúgy megnyugtatja, mint ahogy felerősíti a negatív érzéseit, ha frusztráltságot, fáradságot, elégedetlenséget érez.
Sajnos nincs csodaszer, ami általánosan hatna és azonnal megoldana minden ilyennemű problémát. Azonban nagyon fontos, hogy törekedj, mint vezető arra, hogy ne csak a külsőségek legyenek rendben, a saját kollégáid között is kialakuljon egy pozitív kultúra.
Hogyan tudod ezt elérni?
A legalapvetőbb, ami hozzájárul ennek a sikerességéhez:
A saját életfilozófiád.
Ha hiszel abban, hogy Ti egy csapat vagytok és igyekszel minden nap úgy tekinteni a kollégáidra, mint az üzleti sikered alappilléreire, akkor nagyobb annak a valószínűsége, hogy pozitív lesz a hangulat is az étteremben. Akármikor. Reggel, délben vagy este, az érkező vendégek olyan csapatot látnak együtt dolgozni, akik nem túlhajszoltak, hanem élvezik, amit csinálnak.
Ha van egy szabálykönyved és a szabályokat következetesen betartod, akkor a személyzeted is tudja, mi az, ami elfogadható és mi az, ami már nem. 5-10 perc késés? Nyomon tudod követni? Gondot okoz számodra (vagy a csapaton belül)? Ha ezt elkerülnéd, mint tulajdonos, akkor tedd érhetővé a kollégáid számára, hogy ez nem a Ti munka kultúrátok része.
Ha túl szigorúan állsz azonban hozzájuk, akkor a folyamatos ellenőrzés miatt alakulhat ki frusztráció. A legjobb, ha a munkaerőd önmagától, látva a többieket is, örömet lel abban, hogy betartja ezeket az általatok közösen felállított szabályokat. Tudtad, hogy Svédországban az általános iskolákban a diákok minden év elején maguk határozzák meg az osztályrendet? Ők vitatják meg, hogy ha valaki miatt nem halad az óra, akkor mit tegyenek, és akár az egész osztály is bevonódik a büntetésbe, mert mindannyiuknak futniuk kell egy kört az osztályteremben. Ezeket a szabályokat év elején lefektetik és aztán egész évben követik őket!
Ha tudod, hogy a vendégeid szívesen beszélgetnének Veled, mint tulajdonossal, akkor tudd azt is, hogy jobb, ha a munkaerődről csakis pozitívan nyilatkozol. A pletyka, a kibeszélés, a negatív megjegyzések egyrészt könnyedén visszajutnak az illetőhöz, másrészt nyomasztják az egész csapat alapvető hangulatát.
Innen ismersz fel egy jó kultúrát:
- boldogok,
- neveti is tudnak,
- könnyedén összedolgoznak,
- megbeszélik a konfliktusaikat,
- szemtől-szembe kommunikálnak egymással,
- saját szokásaik alakulnak ki.
Kívánom, hogy hozzátok belépve is minden vendéget egy baráti hangulat fogadjon!
Legutóbbi hozzászólások