Emlékszel, hol voltál és mit csináltál 2007. június 27-én?

Legtöbbünknek ez egy átlagos pénteki nap volt, azonban a tech világ számára egy nagy nagy fordulópont: az iPhone korszak kezdete.

Habár Steve Jobs és az Apple a termékeiről és a technikai újításairól ismert, a design területén is újítóknak számítanak. A 2007-es bemutatás óta is érezhető az a változás, amit ők indítottak el. Valójában minden Apple termék azt a minimalista elvet követi, amely Jobs egész megjelenését (életstílus, ruházat, design) meghatározta. Évről-évre, minden bemutatón az Apple minden terméke, iPhone, iPad, iMac és egyéb kütyük, mind egyszerűsítették a fogyasztók életet, felhasználó szokásaikat. Egyszerűbb, tisztább és még kifinomultabb lett az összes Apple termék minden évben, s a tech világ mindössze követni tudta őket.

2007 óta a kereslet megnőtt azon termékek és szolgáltatások iránt, akik ezt a minimalista szemléletmódot be tudták csempészni a mindennapokba. Az élet minden területén, az összes iparágban érzékelhető a változás, még az éttermekben is!

Hogy mit is jelent a Minimalista stílus?

  • A termékek és tárgyak csak a legszükségesebb elemeiket tartalmazzák, azokon kívül minden mást elhagynak. A Z generáció már kétségtelenül ebben a korszakban és stílusban találja meg önmagát és ebben érzi magát komfortosan. Majd a 2008-as válság is arra mutatott rá, hogy a felesleges költés, a túlzott anyagiasság és materiális szemlélet nem tartható fenn. Az üzleti márkák egymás után váltottak egyszerűbb elemekre, akár belsőépíteszetről, akár márkaépítésről legyen szó. Letisztult vonalak, lapos logók, egyszerű, monokróm színek és a Helvetica betűtípus lett közkedvelt.
  • Akárhogy is,
  • a minimalista szemlélet lett a meghatározó, irányadó stílusa ennek az évtizednek – az éttermek életében is!

  • Minimalista Étterem

    Ha éttermet nyitnál, vagy újragondolnád egy meglévő koncepcióját, és olyan trendet szeretnél, amit még egy jó ideig fognak sokan követni, akkor a minimalista stílus az, amivel ezt elkezdheted.

    A minimalista stílus arra fekteti a hangsúlyt, hogy elhagyjon minden olyan részletet, amitől az élményt nem tudod tisztán átélni. A belső design például elhagyja azokat a zavaró elemeket, amik a fogyasztót befolyásolnák és így növeli, tereli az érdeklődést oda, ahol a lényeges található.