Étterem-tulajdonosként tisztában vagy vele, hogy minden lehetséges csatornán érdemes kommunikálni a közönségeddel. Online jelen lehetsz a közösségi oldalakon, mint Facebook, Instagram, felkerülhetsz a Tripadvisor, Yelp Fourthsquare listáira. Ha nagyon naprakész szeretnél lenni, akkor irány a Snapchat, a Musicaly. Ahhoz, hogy sikeresen jelen légy bármelyik oldalon fontos, hogy folyamatosan kövesd azok algoritmusát. Míg régen a sima bejegyzések, addig mára a videós, a felhasználókat legtöbb interakcióra ösztönző tartalmak tudnak csak sikeresek lenni. Ráadásul nincs beleszólás a szabályzatba, a tartalmak, amiket feltöltünk szintén a közösségi oldalaké válnak.
Saját weboldal
Ezzel szemben a saját weboldalad a tiéd, teljes egészében. Hírlevelet kiküldve tudod értesíteni a vendégeidet az aktualitásokról, offline pedig hirdetheted, népszerűsítheted a webcímet. Miért is jó még, ha rendelkezel saját weboldallal?
1. Új látogatókat szerezhetsz és építheted a márkádat
Hogyan is találnak rá az oldakadra ismeretlenek? A válasz egyszerű: a a Google keresőmotorja segít ebben. Turisták és helyi lakosok egyaránt kereshetnek egyszerűen a Google-ban éttermet. Egy a lényeg, az, amit keresnek, szerepelnie kell az oldaladon. Ezért fontos, hogy az oldalon olyan szövegek legyenek, és olyan gyakran jelenjenek meg, hogy a keresőmotor számára egyértelmű legyen a tevékenységi kör és a célcsoport is. Ezzel a márkádat is erősíted és építed, hiszen az ismeretlen látogatót fontos, hogy elragadja az oldal tartalma rövid időn, akár pár másodpercen belül. Tudatos, jól felépített és átgondolt tervezéshez van ehhez szükség, mely eredménye egy egyértelmű üzenet mindenki felé.
2. Pontos információk lelőhelye
A saját weboldal tartalmazza a legfontosabb információkat, aktualitásokat, mindent, amire egy érdeklődő rákereshet. Nyitvatartási idő, étlap, itallap, mint alapvető információk kell, hogy fenn legyenek az oldalon. Így, aki a konkrét étteremre és annak nyitvatartására keres rá azonnal megkaphatja az információt. Mennyivel könnyebb, mint ilyen ügyben telefonálni, főleg, ha nyitvatartási időn kívül keresik rá a választ.
3. Hosszútávú befektetés
A legdrágább marketing tevékenység az, ami céltalan. Azzal, ha egy weboldalba és annak tartalmába befektetünk hosszú távon többszörösen is megtérül. Ha egy élő, mindig frissülő oldalt találnak a vendégek az bizalomgerjesztő, ha aktuális menüajánlatot, az ösztönző. Ha ételfotók is vannak, úgy a vendég meggyőződhet előre arról, hogy érdemes ellátogatni. Ha a kollégák személyes bemutatkozása is felkerül, úgy ismeretlenek is barátságos helyre térhetnek be. Mindezt az információ halmazt nehéz más platformon is átláthatóan megjeleníteni, offline, újságban pedig állandó költséget jelent pl. a heti menü hirdetése.
Megéri a fejlesztői díj, vagy elég, ha önmagunk készítjük?
Tedd fel ezt a 4 kérdést és megtudod a számodra helyes választ.
1. Budget
Van arra megfelelő költségkeret biztosítva, hogy egy digitális marketing ügynökség készítse és menedzselje az oldalt? Mennyire fontos a pénzügyi keret és annak betartása? Lehet növelni, vagy olyan életciklusban van az étterem, hogy nem?
Amennyiben nincs rá külön pénzügyi forrás elkülönítve, úgy ez egy házon belül megoldandó feladat.
2. Digitális képzettség, tapasztalat
Van bármiféle tapasztalatod honlapok kezelésében? Láttál már admin felületet? Érzel rá affinitást, hogy megtervezd a színeket, a menüket vagy az oldal tartalmi elemeit?
Ma már programozói képzettség nélkül is kreálhatunk honlapot, ebben rengeteg online eszköz nyújt segítséget. Legnépszerűbb, sablonokát kínáló oldalak a WordPress, Wix, Drupal és Joomla. Ezekkel viszonylag könnyen készíthetünk magunk weboldalt, ha nem veszünk el a lehetőségek tengerében. Amennyiben azonban fogalmunk sincs, melyik sablon lenne számunkra alkalmas, úgy érdemes szakember véleményét kérni.
3. Idő, idő, idő
Van időd a mindennapos feladatok elvégzése mellett frissíteni a weboldal tartalmát is? Esetleg tartalmat gyártani?
Azzal, hogy egy weboldal elkészül a munkának még csak a fele van kipipálva. Innentől kezdődik a frissítés, az aktualitások megosztása, a grafikák, képek feltöltése. A grafikák elkészítéséhez, a képek logózásához nagyszerű online eszköz a Canva és a Venngage is.
Azonban ha előre látod, hogy ezekre nem futja idődből, akkor jobb elgondolkozni azon, hogy ezeket a feladatokat delegáld. Az időd értékes, ezért ha nem érzed magadat hatékonynak ebben a témakörben, akkor lehet jobban jársz pénzügyileg, ha erre szakosodott céget bízol meg.
4. SEO alapjai
Ha most gyorsan rákerestél, vajon mit jelent ez a három betű, az azt jelenti, nem találkoztál még ezzel a fogalommal. Ami érthető is, hiszen eddig a másik oldalon voltál csak – azokén, akik a keresőmotor találatait olvassák, de nem alakítják.
A SEO, vagy magyarul keresőoptimalizálás azt jelenti, hogy az oldal tartalmát speciális szövegekkel, címkékkel, kategóriákkal látjuk el, így segítve a keresőmotort a legrelevánsabb információk megtalálásában.
Miért van erre szükség? Mert Neked, mint étterem tulajdonosnak fontos lehet, hogy hányadik találat lett az oldalad, az a néhány szavas ízelítő, amit látnak a felhasználók elég meggyőző-e ahhoz, hogy kattintsanak, stb stb.
Ha belemerülnél a részletekbe, akkor rengeteg olvasnivalót találsz a témában, azonban ha nincs erre időd, úgy érdemes felfogadni legalább az oldal indulásakor egy szakértőt.
Legutóbbi hozzászólások