Az előző posztban már leírtam 5 tippet, ami könnyen alkalmazható vendéglátóegységeknek a mindennapos social media használatában.

Jöjjön még 5 tipp!

1. Kulisszák

Egy vendéglátóegység mindennapos tevékenysége rengeteg mindenből áll össze – ha ezt is megosztod a közönségeddel, akkor szinte sose lesz olyan, hogy nincs ötleted, mit tegyél ki!

Mutasd meg a konyhai folyamatokat, hogyan, milyen körülmények között készülnek az ételek, kik dolgoznak nálad, honnan szerzitek be az alapanyagokat és azok milyenek. Bármit, ami a ti munkátok része, azonban rejtve marad a vendég előtt!

Kicsit olyan ez, mint a személyes sztorik elmesélése, ezzel kinyitsz egy kaput és ettől még közelebb érezheti magához a helyet a vendég. Ráadásul nagy mértékben nő a bizalma, ha látja, a hely tiszta, az alapanyagok pedig frissek.

2. Időjárás-függő tartalom

Mindig fontos, hogy aktuális és friss tartalmat tegyél közzé, na ennek a legjobb példája, ha az idő függvényében írsz adott ételekről/italokról.

Hideg van kint? Írj és tegyél ki fotót egy meleg levesről vagy kávéról!

Meleg van kint? A hideg, habzó sör látványát nehéz elfelejteni!

3. Kérdezz!

Kérdezd meg a vendégeidet, milyen ételt látnának szívesen a menüben, vagy éppen milyen alkalomból látogatnák meg az éttermet.

Te többet tudsz így meg róluk, a Facebook algoritmusának pedig pont az kedvez, ha minél több interakciót vált ki a posztod. Win-win!

4. Élő videó

Oszd meg élőben milyen jó hangulat van egy rendezvényeden, vagy hogy milyen szorgosan (vidáman és tisztán) dolgoznak a bárban, konyhán éppen. Ez is működik abban a formájában, ha olyat mutatsz meg – ráadásul élőben – amit egyébként nem látnának.

Légy kreatív és színesítsd az online jelenléted!

5. Fotó verseny

A legjobb reklám a szájbeszéd. Kívánatos képet készítenek a vendégeid az ételekről? Az ételfotózásról írtam már itt, de ez most másról szól.

Ha úgy érzed több kép is készülhetne, hirdess versenyt. Kérj hozzá egy sztorit és képet, amin be vagytok helyszínként jelölve és természetesen nyilvános bejegyzésként feltüntetve. Mondok pár példát:

  1. Nálunk ünnepeltetek egy szülinapot? Mutasd meg mennyire örült a szülinapos és/vagy milyen tortát kapott! (Ez lehet egyébként egy olyan kampány része is, amikor bizonyos hónapban, például januárban, mert az holt szezon, ajándék tortát kap az ünnepelt a fogyasztás után.
  2. Melyik a kedvenc kávéd? Oszd meg velünk!
  3. Menüztetsz? Akkor jó téma lehet, hogy a héten melyik nap fogyasztott nálad egy vendég; vagy ha többször is, akkor melyik ízlett neki a legjobban.

A verseny győztese lehet a saját/ csapatod bírálata szerint vagy a Facebook közönség szerint, azaz aki a legtöbb like-ot kapta.

Visszafelé is működhet – te teszel közzé egy képet és ahhoz vársz választ. Pl. 3 fele típusú kávéról megosztasz egy fotót. A: eszpresszó, B: capuccino, C: latte – melyik jellemez Téged? Oszd meg a képet barátaid között és nyerj vele egy desszert + kávé kombót 2 főre!